شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ ، ساعت ۱۲:۰۰:۲۷

آغاز رسمی چهارمین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند

باشگاه خبری فراساحل: دبیر چهارمین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند گفت: مسابقات ملی شناورهای هوشمند با ایجاد فضای رقابتی پویا می‌تواند گامی اثرگذار در راستای توسعه دریامحور باشد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل وبه نقل از مارین‌نیوز، مجید عباسپور در خصوص برگزاری چهارمین دوره مسابقات شناورهای هوشمند گفت: برگزاری چنین مسابقاتی با ایجاد فضای رقابتی پویا میتواند موجب ایجاد انگیزه و اشتیاق و گرایش بیشتر به صنایع دریایی شده و نیز موجب ارتباط بیشتر بین محیط آکادمیک و صنعت دریایی شود. که بالطبع می‌تواند گامی مهم و اثرگذار در راستای توسعه هرچه بیشتر دریامحور باشد. وی ضمن اشاره به این نکته که کشور ایران با توجه به دارا بودن بیش از 5000 کیلومتر مرزهای آبی، توانایی‌های بالقوه‌ای در زمینه رشد و شکوفایی و استفاده درخور از صنایع دریایی داشته اذعان داشت: «با بستر سازی مناسب می‌توان آن طور که باید و شاید از شکوفایی این صنعت بهره برد. یکی از اولین نیازهای این مهم، اشاعه فرهنگ دریایی و معرفی این صنعت به جامعه است.»


دبیر چهارمین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمندگفت: «خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که برگزاری این مسابقات با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شده و در پی آن شاهد فعالیت اثرگذار بسیاری از نهادهای مرتبط با علوم دریایی از جمله صنایع و ارگان‌های دفاعی، دانشگاه‌ها، شرکت‌های کشتی‌سازی، سازمان‌ها و موسسات دریایی و... بوده‌ایم. »عباسپور هدف از برگزاری اين مسابقات را ایجاد بستری هدفمند برای خلاقیت و نوآوری در بخش دانشجویی، ايجاد زمينه رقابتی برای دانشجويان فعال در زمينه صنايع دريايی، ايجاد همكاری نزديك ميان مراكز دانشگاهی و سازمانهای فعال، گسترش فناوری در زمينه صنايع دريايی و آگاهسازی عمومی در اين زمينه عنوان نمود. وی در ادامه افزود این دوره از مسابقات ملی شناورهای هوشمند سطحی به همت قطب علمی هیدرودینامیک و دینامیک متحرک‌های دریایی دانشگاه صنعتی شریف برنامه‌ریزی و تدوین شده و با به چالش کشیدن دانش فنی شرکت کنندگان در زمینه‌های تخصصی دریایی از جمله هیدرواستاتیک، هیدرودینامیک، مباحث مرتبط با طراحی و ساخت، کنترل، بهینه‌سازی و... بدون شک گامی موثر در راستای ایجاد فضای فعال در این بخش خواهد بود. طبق اشارات ایشان کنترل و هدایت متحرک‌ها در محیط دریایی به سبب وجود امواج، باد، جریان‌های دریایی و... دشوارتر بوده و رسیدن به سطح مطلوب در زمینه کنترل نیازمند مطالعه، تجربه و آزمایش خواهد بود.



  کد خبر : 1132
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :